Donderdag 30 april om 16 uur is de lancering van de Burgertop Amsterdam in de Zuiderkerk. De top is een burgerinitiatief van een groep Amsterdamse vrijwilligers die een platform willen bieden waar Amsterdammers met elkaar praten over onderwerpen die zij voor de stad belangrijk vinden. We bieden ruimte voor een open dialoog waardoor inspiratie ontstaat voor nieuwe ideeën. De burgertop vindt plaats op 6 juni in de Zuiderkerk.

30 april is de start van de wervingscampagne voor deelnemers aan de top. Daar stellen zich de ambassadeurs voor die samen met de vrijwilligers de komende zes weken zich inspannen om er voor te zorgen dat Amsterdammers samen de agenda voor de stad gaan opstellen.

De ambassadeurs zijn betrokken Amsterdammers met een groot netwerk door de hele stad in alle lagen van de bevolking. Met hun inzet en steun proberen wij een zo divers mogelijke, representatieve groep deelnemers aan tafel te krijgen. Op straat en via sociale media verzamelen we wensen voor de stad en mensen voor de top.

6 juni: één dag denkkracht voor de stad
Op 6 juni gaan Amsterdammers met elkaar in gesprek in de Zuiderkerk over onderwerpen die zij samen hebben aangedragen. Uit de gesprekken komt een pakket ideeën die de Amsterdammers al dan niet in samenwerking met de gemeente zelf kunnen oppakken. Aanmelden kan vanaf 30 april via www.burgertop-amsterdam.nl/deelnemen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Naam *