Conversie optimalisatie is het optimaliseren van je website, zodat een groter percentage van je bezoekers overgaat tot conversie. We spreken van een conversie wanneer een bezoeker een stap zet die jij voor ogen hebt. Denk bijvoorbeeld aan het aanvragen van een offerte of het bestellen van een product.
Wanneer meer bezoekers tot conversie overgaan, kun je met hetzelfde bezoekersaantal meer omzet genereren. Zeker wanneer je bijvoorbeeld investeert in online advertenties, is het belangrijk dat je ook aan conversie optimalisatie doet.
Hoe werkt conversie optimalisatie?
Ben jij benieuwd naar hoe conversie optimalisatie in de praktijk werkt? Bij deze vorm van optimaliseren is het belangrijk om steeds kleine aanpassingen te maken. Zo kun je steeds beoordelen of dit tot een positief of een negatief effect heeft geleid. Denk bijvoorbeeld aan het veranderen van een button of het aanpassen van een call to action.
Door middel van Google Analytics kun je heel goed nagaan wat een aanpassing voor effect heeft. Hier kun je namelijk precies inzien hoeveel bezoekers er op een bepaald punt afhaken. Zo heb je dus ook een beeld van waar je website mogelijk nog aangepast moet worden.
Conversie optimalisatie uitbesteden aan een specialist
Het kan een goed idee zijn om conversie optimalisatie aan een expert uit te besteden. Niet alleen weet een expert exact hoe Google Analytics werkt, maar ook weet een specialist welke wijzigingen mogelijk tot een positief effect leiden. Doordat alles inzichtelijk is met Google Analytics, kan een marketingbureau je ook precies laten zien wat voor resultaten er behaald zijn.
Een marketingbureau zal ook altijd veilig te werk gaan, waardoor je niet bang hoeft te zijn dat je veel omzet misloopt of dat je website straks niet meer functioneert.
Ben je benieuwd naar wat er nog verbeterd kan worden aan jouw website? Dan is het geen slecht idee om eens een specialist te benaderen voor een vrijblijvend gesprek.